نکات ایمنی کارگاه توری بافی

نکات ایمنی کارگاه توری بافی

نکات ایمنی کارگاه توری بافی را بیشتر بشناسید

یکی از ضروریات مهم در هر کاری ایجاد فضای امن و ایمن است تا بتواند جان ما را در برابر عوامل محیطی و خطرات ناشی از محیط کار حفظ کند زیرا عدم رعایت موارد ایمنی می تواند خسارت های مالی و گاها جانی دربر داشته باشد یا سبب ایجاد زائده یا نقص عضو شود که شخص را تا آخر عمر دچار مشکل کند. لذا ما باید در کارگاه توری بافی با رعایت تمامی اصول ایمنی به سلامت خود و دیگران کمک کنیم.
در این مطلب موارد ایمنی در کارگاه های توری بافی را یادآور می شویم.

 

نظافت کارگاه و لباس پرسنل
یکی از موارد مهم در تامین ایمنی رعایت نظافت است زیرا این امر باعث می شود محیط کارگاه مرتب باشد و همه بتوانند با آرامش کار کنند. از مواردی که می توان اشاره کرد ایجاد انباری برای قرار دادن ابزارآلات می باشد که افراد پس از استفاده از دستگاه ها و ابزارآلات آن را در سر جای خود قرار دهند. اینکار سبب می شود نظم محیط حفظ شود و برای استفاده دوباره از ابزارآلات شخص سردرگم نباشد. مورد دیگر جمع کردن سیم های دستگاه های برش و جوشکاری می باشد زیرا ممکن است با قرار دادن وسایل روی آنها سبب آسیب زدن به سیم و اتصالی آنها یا برق گرفتی شود. لباس پرسنل باید غیرقابل اشتعال باشد و به گونه ای باشد که بتواند تمام بدنش را بپوشاند زیرا هنگام برش یا جوشکاری توری های حفاظی، حصاری و سرندی ممکن است قطعه ای از فلز روی بدن شما بیافتد و باعث سوختگی شود.

استفاده از کفش هایی ضخیم  و جلوبسته بسیار توصیه می شود مخصوصا اگه روی آن از فلزی پوشیده شده باشد زیر هنگام نقل و انتقال توری ها ممکن است مفتول ها به پا آسیب بزند اما با پوشیدن این کفش ها از اینگونه آسیب ها در امان خواهید بود.

 

برش مفتول ها ی توری
یکی از مواردی که نیازمند رعایت ایمنی بسیاری است، دستگاه های آماده سازی مفتول برای توری بافی است. متاسفانه سالیانه افراد زیادی دچار نقص عضو می شوند و معمولا انگشت خود را از دست می دهند. مفتول های که به صورت توپی قرار دارند وارد دستگاهی می شود که  آن را به صورت سینوسی درمی آورد و سپس در اندازه های مختلف برش زده می شود. البته اکنون دستگاههای کاملا اتوماتیک ساخته شده که هر دو کار را به صورت اتوماتیک انجام می دهد و نیاز به دخالت انسان نمی باشد اما اگر از دستگاههای قدیمی استفاده می کنید رعایت این موارد الزامی است. دستگاه در اختیار افراد مبتدی قرار نگیرد و برای آموزش به این افراد از مفتول نازک و دستگاه برش کوچک استفاده شود و حدالامکان با پایین ترین دور دستگاه مفتول زده شود. از دستکش های ضخیم استفاده شود زیرا ممکن های مفتول ها دارای زدگی باشند یا هنگام برش مفتول به دست شما آسیب بزنند. قرار دادن پنل قطع دستگاه در کنار شخص نیز مورد مهمی است زیرا ممکنه است توپ مفتول گره بخورد و سبب افتادن آن شود که در این صورت دستگاه سریعا باید توسط شخص خاموش شود. هنگام برش مفتول نیز باید شخص دارای تمرکز لازم باشد و از صحبت کردن با افراد مختلف بپرهیزد.

 

ایران توری با بیش از 26 سال کار در زمینه توری بافی توانسته محیط امنی را در کارگاه های توری حفاظی ، توری سرندی ، توری حصاری ، ورق پانچ و سیم خاردار ایجاد کند تا افراد بتوانند با آرامش کامل کار کرده و ایمنی آنها تامین شود.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد انواع توری و سیم خاردار با کارشناسان ایران توری تماس بگیرید.